Facebook, YouTube, Twitter czy Twitch to tylko parę serwisów, w których można prowadzić streaming na żywo z różnych eventów. Jakie wydarzenia można transmitować w internecie? Jak zorganizować profesjonalny livestream?
Jakie wydarzenia warto streamować online?
Bardzo często stream kojarzy się z wydarzeniami, w których biorą udział osoby z młodego pokolenia. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić transmisje wydarzeń online z eventów skierowanych do odbiorców w każdym wieku.
Coraz częściej po transmisje eventów w internecie sięgają firmy, organizacje i instytucje, które zwłaszcza dzisiaj, w dobie pandemii koronawirusa, mogą w ten sposób docierać do szerokiego grona widzów. Livestream można oglądać na komputerze, ale również na smartfonie, tablecie lub na telewizorze z opcją Smart TV, który jest podłączony do internetu.
Wydarzenia najczęściej streamowane w internecie:
– wydarzenia sportowe
– koncerty
– spektakle
– otwarcia
– konferencje branżowe
– szkolenia
– zebrania
– debaty
– konferencje prasowe
Jak prowadzić udane transmisje wydarzeń w internecie?
Obecnie transmisje wydarzeń online można prowadzić samodzielnie. Zasadniczo wystarczy do tego tylko smartfon z dostępem do internetu oraz konto w wybranym serwisie społecznościowym. Jednak żeby podczas streamu pokazać to, co najważniejsze w najwyższej jakości, konieczne będą już kamery, sprzęt audio, oświetlenie.
Najlepiej, aby realizacja transmisji na żywo została powierzona firmie, która dysponuje zaawansowanym zapleczem i ma duże doświadczenie w streamingu w mediach społecznościowych. Dzięki temu można liczyć na kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko sam przekaz obrazu i dźwięku, lecz też szeroką gamę innych usług, by stream był udany pod każdym względem.
Firmy organizujące transmisje eventów oferują kompleksową pomoc, która rozpoczyna się od zaplanowania wydarzenia i przygotowania jego scenariusza. Następnie dostarczają sprzęt, testują go, dobierają najlepsze kadry, aby w końcu rozpocząć stream w uzgodnionym terminie. Oferta włącza też udostępnienie materiału po zakończeniu eventu – może być on umieszczony w internecie.