Katalizator stanowi bardzo ważny element każdego układu wydechowego. Właśnie dlatego w przypadku usterki zwykle konieczny jest zakup nowego elementu. Warto poświęcić chwilę na dobór części, gdyż jej jakość bezpośrednio przekłada się na komfort oraz swobodę jazdy. Oryginalne katalizatory nie należą do tanich – z tego względu coraz więcej osób bierze pod uwagę zakup modelu uniwersalnego. Może on kosztować nawet o połowę mnie, co niesie za sobą sporą oszczędność. Należy jednak mieć świadomość, że źle dobrany katalizator może spowodować np. usterkę układu elektronicznego.
Do jakich samochodów katalizator uniwersalny?
Mogłoby się wydawać, że katalizator uniwersalny pasuje do każdego samochodu. Nic bardziej mylnego. Wiele zależy od rodzaju układu wydechowego, czy też typu silnika. Dużym zainteresowaniem cieszy się katalizator euro 4 diesel, który dedykowany jest pojazdom produkowanym po 2005 roku. W przypadku nowszych pojazdów (2005-2014) zalecany jest katalizator euro 5 diesel. Dlaczego jest to istotne? Przede wszystkim dlatego, że auto musi spełniać konkretne normy dotyczące emisji spalin.
Kiedy opłaca się kupić katalizator sportowy?
Katalizator metalowy sportowy będzie dobrym wyborem do aut tuningowanych. Zapewniają one efektywniejszy przepływ spalin, a co za tym idzie skuteczniejszą pracę układu wydechowego. Należy również dodać, że dobrej jakości elementy mogą podnieść wydajność silnika. Koszt użytkowania pojazdu może obniżyć się nawet o kilka procent. Z pewnością usatysfakcjonuje to zwolenników ekonomicznej jazdy.